Wednesday, May 15, 2013

Wani Muchyz dan Shaklee

Salam  :)

Hari ni bersamaan 5 Rejab, saya rasa terbuka ruang hati untuk share pasal produk yang saya guna sejak limab bulan yg lalu.
Ya, SHAKLEE. 

produk shaklee ni sebenarnya sudah lama berada dalam pasaran.. kewujudannya memang diketahui umum. kebaikan, keberhasilan bergantung pada kepercayaan dan keyakinan serta kesungguhan kita dalam penggunaan utk kehidupan seharian masing-masing.

Al-kisahnya saya start shaklee sbb pening, rungsing dan senak sebab bila balik kampung november tahun 2012 utk kenduri kahwin pakcik saya, semua saudara mara, famili asyik ulang ayat yg sama.

"Eh, wani besarnya."
"Eh, wani kenapa berisi sangat ni?"
"wah, senang hati orang KL ni.. "(saya kerja dkt KL, still i'm Sabahan)
"Meng, dalam gambar fb tu macam kakak x knl sudah. lama kakak tengok gambar FB tu."
"wani, kenapa kau makin bulat ni? Baik ko jaga makan. Muda lagi kamu ni."


Ni antara beberapa poin-poin umum yg ditujukan direct di telinga saya tapi kesannya sampai ke hati. 
 tidaklah saya menafikan sejak setahun bekerja, berat badan saya memang naik dengan serius punya tahap mendadak. hahahaha

Masa mula masuk kerja on nov 2011, berat saya dalam 53kg.
sampailah sekarang dah lebih kurang setahun enam bulan saya kerja, berat saya pernah capai 65 kg. =.=
Tolonglah jangan terkejut sebab itu memang hakikat yang saya sendiri rasai dan alami.

orang kata kalau hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. 
MAKA, tanggal 11 disember 2012, saya decide utk try produk yg saya rasa affordable dan mudah utk saya hadam, telan serta murah dan diyakini ramai (based on testimoni yg saya baca)

saya jumpa FB kak Nini. 
memang masa tu Allah mahu kenalkan saya dengan kak Nini kan sebab Allah tahu apa yg saya perlukan.
so, saya PM kak Nini tnya pasal Shaklee.
 Saya bagitau masalah berat badan yg saya hadapi, masalah kulit yg saya mahu tangani.

Kak Nini  explain satu2 produk yg mungkin saya rasa mampu dan sesuai dengan bajet yg saya ada.
utk masalah berat badan berlebihan, saya di suggest utk guna Lecithin dan Herbalax. 

Lecithin ni bagus sebab fungsinya utk memecahkan lemak / kolestrol dlm badan. 
utk h-lax pula, saya perlu ambil sebab saya menghadapi masalah sembelit yg tidak lah teruk mana tapi akan tetap sembelit. haha. 
paling best psl h-lax ialah fungsinya membantu menyahtaoksinkan badan. yg mana segala toksin2 makanan yg terkumpul hasil permakanan sejak bertahun-tahun (ikut selama mana kita sudah start belajar sumbat segala jenis rasa, bentuk dan warna makanan) heee dalam badan kita. 

Secara automatik, saya tertarik hati utk mencuba. sebab saya yakin utk memberi peluang kepada diri saya. saya sayangkan diri saya. ini salah satu ikhtiar saya boleh cuba. 







No comments:

Post a Comment