Friday, June 17, 2011

entri : anak sulung

Bismillahirahmanirahim.

entri anak sulung ni bukan lah merujuk pada saya sendiri.
tapi hakikatnya mungkin pada saya juga secara tidak langsung.

anak sulung banyak kelebihan.
walaupun ada orang anggap anak sulung lebih matang, namun realitinya ada juga yang sangat-sangat dimanjakan.
everything yg anak sulung cakap biasanya mudah diterima pakai oleh ibu bapa mereka.
anak sulung kan..
biasakk la. XD

macam saya sendiri.
saya memang degil.
saya memang ikut kepala saya.
saya suka request macam-macam sama Babah & Mama
paling best Babah sm Mama akan cuba tunaikan juga.

*Happy Fathers Day, Babah :)*




menurut kajian anak sulung :

* cepat jadi dewasa
* bossy
* Type A ~ berusaha memberikan yang terbaik
* takut melakukan kesalahan
* sering merasakan perlu untuk mendapatkan yang terbaik
* memiliki ketegasan

BENAR.
ini diakui ada pada saya sikit-sikit dan banyak-banyak. :p

CREDIT di sini.
SINI juga.



memang anak sulung ada kelebihannya. heee.

mo tambah.

in my case, adik-adik saya esp miechan akan cakap begini.

ala, kak wani dulu-dulu selalu makan vitamin bagi pandai.
kami mana ada makan.
haha.

Ya, babah memang belikan saya, dzul sm rehan examo duuuuuullluuuu laa..
bila besar mana ada kami makan lagi.
doa mama sama babah ja la jd vitamin kami. :P

1 comment:

  1. happy father's day juga untuk babah mu..jap lagi la jua ak buat entri untuk liau ku :P

    ReplyDelete